Kurko Koponen on viimeisen kahden vuoden aikana toteuttanut mittavan kalustoinvestointiohjelman, jonka myötä yritykseen rantautui myös nosturiauto PM 100 SP nosturilla. Kyseisellä mallilla korvataan vanhempaa vastaavaa konekantaa, sekä lisätään sähkökäyttöisten autojen määrää. Kurko Koposella panostamme siihen, että kalusto on uutta ja nykyaikaista, niin asiakkaille kuin myös kuljettajillemme. PM 100 investoinnilla vahvistamme meidän 100 t/m kokoluokan kalustoa. Kyseisessä nosturissa yhdistyy voima, ulottuvuus, sekä kantavuus, jota jää hyvin vielä kuorma-autolle, sekä mahdollisuuteen vetää perävaunua.
Miksi PM 100 SP?
”Aiemmat hyvät kokemukset kyseisestä nosturimallista edesauttoivat päätöstä investoida uuteen vastaavaan. Kyseisellä nosturimerkillä on erittäin hyvä ja osaava jälkimarkkinointi, sekä huoltoverkosto = Asiakkaillemme on erittäin tärkeää toimitusvarmuus.
Eroavaisuus edelliseen PM 100 -nosturiin näkyy sen alustasta. Aikaisemmassa mallissa on 5-akselinen alusta, mutta uudemmassa PM 100:ssa alusta on 4-akselinen. Halusimme ketterän auton, jolla on miellyttävä operoida pääkaupunkiseudulla.” Kertoo Kurko Koposen kalustopäälikkö Tuomas Paarnio.
Mihin PM 100 SP soveltuu?
PM 100 soveltuu monenlaiseen urakkaan: niin rakennustyömaille, infra-kohteisiin kuin myös teollisuuteenkin. Yleisin nostotyö on asennustyö, mutta myös esim. henkilökoritukset onnistuvat kyseisellä nosturimallilla helposti.
Alustan kantavuuden ansiosta nosturiautolla voidaan viedä työmaalle asennettavaa tavaraa ja asentaa ne samalla nosturilla paikoilleen.
Nosturi toimii myös tarvittaessa pelkällä sähköllä. Asennustyötä helpottamaan nosturista löytyy totta kai vinssi, sekä jibiin puominkorkeuden kohottaja eli S-rauta.
Nosturin sähkökäyttömahdollisuus
Olemme Kurko Koposella reagoineet sähkökäyttöisyyden yleistymiseen asentamalla jokaiseen uuteen nosturiautoomme sähkökäyttömahdollisuuden, jolloin tarpeen mukaan nosturiauton lavalle laitetaan irrallinen sähkökoneikko. Sähkökoneikon avulla työkohteessa nosturia voidaan ajaa pelkällä sähköllä, joka mahdollistaa päästöttömän ja pakokaasuttamattoman työskentelyn. Tämänkin nosturin ensimmäinen työkohde oli asennustyöskentelyä rakennustyömaalla, jossa nosturiauto työskenteli pelkästään sähköllä.
PM 100 SP soveltuu erinomaisesti myös sisätilassa työskentelyyn, kiitos sen matalan korkeuden (4 m) ja ketterän 4-akselisen Volvon myötä. Sähkökäyttöisyyden ansiosta työskentely sisätiloissa on miellyttävää, sillä autosta ei tule pakokaasua ja sen käyttö on hiljaisempaa. Tämä lisää myös työturvallisuutta. Tällä hetkellä nosturiauto on sijoitettu pääkaupunkiseudulle Kurko Koposen Keravan toimipisteelle.
Uusi nosturi - Uusi ilme
Olemme innoissamme saadessamme esitellä PM 100 SP:n Kurko Koposen uudistetuissa teippauksissa. Halusimme lisätä nosturin tunnistettavuutta lisäämällä sen uuteen ilmeeseen Kurko Koposelle ominaista punaista sävyä. Tämä lisää nosturin näkyvyyttä niin työmaalla, kuin katukuvassakin.
PM 100 SP
- Max ulottuma jibin kanssa on 33,5 m sivulle ja 37,5 m ylös
- Nostokapasiteetti max. 16,7 t peruspuomilla
- Jibin max nostokapasiteetti 4,4 t ja nostokyky 33,5 m on 740 kg jibillä (alla nostotaulukot)
- Nosturia on mahdollista operoida vinssillä. Vinssillä voi työskennellä niin peruskoneella kuin jibillä
- Nosturissa on 8+6 jatkot, eli 8 jatkoa peruspuomissa ja 6 jatkoa jibissä
- Voidaan käyttää henkilönostoissa
- Soveltuu normaaleihin, sekä leveisiin kuljetuksiin
- S-rauta eli koukkukorkeuden kohottaja saatavilla jibiin
- Sähkökäyttömahdollisuus nosturissa
- Kantavuus 6 t alustassa ja perävaunun kanssa 37 t